GUD! är det någonting för bloggare?



Hej igen!

I dag har jag haft väldigt lite att göra på jobbet därför har jag surfat runt och kollat på olika bloggar. I alla dessa bloggar skrivs det mycket om vad man gör på dagarna, ett slags bevis på att man lever och gör häftiga saker. När läste alla om alla dessa människor kände jag att de delade samma internet symptom som mig det vill säga ett enormt bekräftelsebehov, varför skulle man annars starta en blogg? Och när jag tänker eter är det här inte ett hälsosamt beteende, hela dagarna sitter jag och väntar på kommentarer på diverse hemsidor. Tänk om jag skulle kunna spendera den tiden lite mer medvetet. Vi bloggare behöver ett mål som är mer givande en uppmärksam och pengar, vi behöver GUD.

Det här ser jag som ett stort problem eftersom gud inte finns, i alla fall inte i den skepnad som jag har hört talas om. Alla mystiska sagor om guds stordåd är lite svåra att tro eftersom de bearbetats de senaste tusen åren. Vi bloggare som alltid är på hugget behöver något nytt och fräscht, de stora religionerna som representeras i världen luktar för mycket gubbe. Hur ska vi lösa det här då? Jo, vi kan helt enkelt starta en egen religion. Detta kan vara det första steget, hör av er så kan vi diskutera den frågan vidare.

xoxo
Lichtenstein

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var på Konrad:D

2009-07-16 @ 19:40:27
URL: http://cafeinstyle.blogg.se/
Postat av: fanny

det har du rätt i :-)

2009-07-16 @ 19:42:41
URL: http://fnylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0