Coola band som är coola att lyssna på


Wavves.
Rockband från Kaliforninen som blev kända för sin låt "So Bored". Egentligen är det nog bara en person men de är två när de spelar live. Musiken är hemsk dåligt inspelad och låter ungefär som en trasig förstärkare, alltså är det helt fantasiskt. Fina körer och mycket skrammel, det är sånt jag går igång på.

www.myspace.com/wavves


The Smith Westerns.

Ett coolt band från Amerikat som började spela i band för de ville bli coola. De spelar garagerock med mycket reverb och oljud. Väldigt fint tycker jag.

www.myspace.com/smithwesterns  


Deerhunter.
Ett band som inte ser så coola ut, de är till och med ganska fula men de spelar extremt cool musik. Musiken är ganska experimentell men poporienterad. Japp.

www.myspace.com/deerhunter  

Det här kändes jättekonstigt, jag är inte van att skriva om saker jag faktiskt tycker riktigt. Men nån gång måste vara den första!

Puss och Kram
Lichtenstein

Kommentarer
Postat av: Lars

Min tjej tycker om Deerhunter, ni kan ha det som samtalsämne i ett framtida samtal.

2009-07-23 @ 16:17:54
Postat av: penny lane

deerhunter is the shit

2009-09-08 @ 15:29:57
URL: http://tigermilk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0