BOWLING

EY!
I går så var jag och några bekanta (som jag inte gillar alls) och bowlade. Innan vi började spela trodde jag att bowling bara var för det slöddriga proliteriatet men när jag lyfte upp klotet och kände vikten svikta i handlederna förstod at det här var en sport för oss lie mer medvetna personer. Bowling har länge blivit nedvärderat på grund av att de som spelar oftast varit dumma i huvudet. Men jag tror att vi modemedvetna personer kan göra det nått coolt och hippt igen med hjälp av lite ironi, löjliga strumpor till exempel. Vi skulle kunna starta lag som har namn som indikerar på att vi är ironiska och medvetna om att det är töntigt men att vi spelar för att vi är coola och kan göra vad vi vill. Asså de är bara en tanke. Men ni kan lämna era synpunkter om ni känner för de.

Annars så har det inte hänt mycket, jag har spenderat hela min lön på snabbpasta som jag målat och gjort halsband av och så har rymt hemifrån. Nu sitter jag på ett internetfik i Åbo och tuggar på en gammal marmeladboll från finlandfärjans buffe (det går inte att sådana där streck över e:et på den här datorn). Jag pallade helt enkelt inte trycker där hemma. Vart jag än gick och vem jag än pratde med identifierade de mig med min blogg, så stack iväg helt hippt som happt. Jag kunde bara inte leva så. Men nu är jag i Finland och kan börja om på nytt. Det är en helt annan atmosfär här i Finland, man pratar inte onödan, man äter upp all mat på tallriken och man duschar två gånger om dagen. What a paradise!

Nog pratat om mig, nu ska vi prata om kläder (vad annars?). Idag har jag på mig svarta jeans och en randig tröja.

xoxo

Lichtenstein

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: tufft ju

2009-07-27 @ 14:21:57
URL: http://oliviaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0