Dagens Tips! Shopping i Arninge!

I söndags åkte jag och min gode vän Anton till Arninge Centrum för att kolla in mode utbudet. Först gick vi till en halvdålig outlet med kläder i stora storlekar. Det var inte direkt ett ställe att fynda på men de hade några guldkorn och gratis espresso. På outleten inhandlade jag ett skärp som inte går att öppna, fast det var ganska fräsigt ändå.  Anton försökte pruta  på en rock med  hål i  fickan, men han fick bara 100 kr rabbat så han struntade i den. Sedan gick vi vidare till det ståtliga byggvaruhuset K-Rauta för kolla på deras sortiment av flanellskjortor. När jag gick jag in i varuhuset sloga jag av den pampiga arkitekturen och den höga takhöjden, det kändes som mitt andra hem. Efter en stunds letande hittade vi klädavdelningen. Där hade massor av übercoola arbetskläder bl.a snygga flanelljackor och kraftiga arbetsskor. Anton fastnade diekt för en grå flanell skjorta från Blåkläder som kostade endast 115 kr, prima pris. Jag hittade en svart collegetröja från blåkläder, den kändes perfekt för skapa en lite mer volymiös siluett. så den köpte jag på momangen. Den kostade endast 145 kr och jag är helnöjd. Vi avslutade resan med en fika på K-Rautas mysiga kafé. En kaffe och en Delicatoboll för endast 20 kr, vilket kap!

Puss Pussimage5

Kommentarer
Postat av: apa

intressant stavning på rabatt och flanellskjorna..

2008-03-01 @ 17:01:39
Postat av: Max

I finland heter K-Rauta K-Järn och i Sverige tvärtom.
Varför är det så?

2008-03-06 @ 14:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0